Friday, October 31, 2014

Bed Night Story

Dalam suasana suram senja tu, aku meminta diri untuk balik ke asrama setelah hampir 2jam bertenggek depan skolah semata mata berborak sakan dengan member. Maklumlah, haritu merupakan hari terakhir kami di sekolah.

Aku berlalu meninggalkan kereta Kamal. Aku sedar yang asrama kini hanya tinggal aku, warden dan Makcik guard. Penghuni lain dah lama balik rumah masing2. Sunyi dan suram keadaan ketika itu. Nak dekat pukul 7 derr. Tapi aku? Tak endah langsung. Org kata, spesis yang tak sensitif dgn keadaan sekeliling.

"Haishhh...nak kena kemas barang lagi..malasnyaaa lahaii..~"

Aku merungut dalam hati sambil menapak longlai anak2 tangga untuk ke tingkat 2 di mana dorm aku terletak. Opss! Pembetulan, dorm member aku sebenarnya. Dorm aku tingkat 3 (atas skali).

Saat ketika aku melalui dorm2 sebelum dorm aku tinggal tu, macam biasa lah.. Tipu kalau takde perasaan cuak. Confirm ada ! Engkau sorang je dekat sebuah asrama yang sunyi dan kau dah sedia maklum betapa kerasnya asrama kau tu. Haaaa, sape tak cuak? Aku pun tak terkecuali. Tapi, macam aku kata tadi, aku spesis yang tak berapa nak sensitif dengan suasana sekeliling.

"Okay2, apa lagi?? Locker dah kosong. Tinggal cadar and selimut je."

Aku mengomel sorang2. Cadar dicapai dan segera dilipat. Masa aku tengah sibuk lipat cadar, satu lembaga hitam tinggi manusia melintas laju depan dorm aku. Sepantas kilat.

"Eh?! Mende tuu?! Cikgu Suria ke?? Makcik guard?? Tapi...apahal plak lah dorg nak lelaju semacam?? Plus, tak pernah lah pulak makcik guard tu nak naik atas ni...macam bentuk lelaki..ahh sudahhh..."

Berbagai andaian yang kepala otak aku ni sibuk menduga2. Yang penting takde yang positif. Semua negatif. Terbantut niat nak bersihkan sikit dorm yang penuh dengan sampah sarap akibat budak2 dorm ni. Dalam aku duk kalut kemas baki2 barang aku, fon bunyi ! Berderau darah aku. Eishh..

"Hello? Haa daddy! Ada mana dah? Bawah? Oh, okay2 iqha turun."

Beg roda ala2 akademi fantasia, baldi dan segala benda alah yang aku bawak tu aku seret skali jalan je. Tak sanggup aku nak toleh2 lagi. Perasaan aku time tu lebih kepada cuak. Bukan takut. Aku boleh berbangga jugaklah dengan hati batu aku ni. Time2 macam ni mudah kawal perasaan. Heh.

Alhamdulillah, aku dah masuk pun dalam kereta. Tepat azan maghrib berkumandang. Cerita belum habis lagi.

Aku text member aku yang memang dah lama jadi penghuni asrama tu pasal kejadian tadi. Dia dengan tegasnya suruh aku balik skarang. Jangan bertenggek lama dekat asrama tu.

"Weyh qaaa! Better kau balik skarang. Tingkat 2 tu memang keras skit. Jangan pergi toilet situ and jangan pergi bilik TV. Tu antara tempat keras lah."

Aku bukan nak cakap apa lah..Tapi ni memang ciskek ! Mana tak nya, aku dah balik rumah baru dia nak bgtau tempat2 yg keras. Masa aku bertapak dekat asrama tu takde lah pulak dia nak cakap. Haduii...

"Kau tau tak, aku smalam tengah2 malam buta pukul 3 pagi boleh pergi duduk stengah jam sorang2 dekat bilik TV tu dalam keadaan gelap tak bukak lampu sebab nak charge fon ! Kau baru nak bagitahu aku skarang?! Hahaha bongokkk!"

Ya..nak kata aku ni berani, tak jugak. Lebih kepada spesis yang tak sensitif dengan keadaan sekeliling. Sekaligus akan menyebabkan tanggapan orang lebih cenderung kata aku ni berani...itu semua taik ayam ye...

Sekian, terima kasih.
Selamat Malam.